futam központja immár másodszor Bükfürdő volt. Pétervári Zoltán szervező szerint, Bük ideális helyszín, mivel az útvonalba beépített „csekpontok\" innen könnyen elérhetők. Ezen a hétvégén dőlt el ki lehet az idei év bajnoka. Attól, hogy egy jármű harminc éves, még nem lesz automatikusan oldtimer. A versenyben résztvevő autók 1980 előtt gyártott, eredeti autók lehettek, érvényes forgalmi engedéllyel, műszaki vizsgával, biztosítással. A szervezők egyéni elbírálása alapján, youngtimerek és sportkocsik is indulhatnak.
Idén 53 autó állt rajthoz. A mezőny legerősebb résztvevője egy 27 éves Ferrari Testarossa, a maga 36 lóerejével. Az 1961-es Vespa 400 volt a leggyengébb teljesítményű, csak 13 lóerővel büszkélkedhet. A legidősebb autó pedig az 1942-es Willis Jeep volt. A 20 autó márkát felsorakoztató mezőnyben találkozhattunk még Mercédesszel, Porsche-val, Skodavál, Zsigulival. A versenyben azonban nem az autók teljesítménye számít, hanem a versenyző, a navigátor és az autó összhangja.
A verseny a Gyógyfürdő bejáratától indult, a több mint ötszáz kilométeres táv érintette többek közt Ausztriát, Sopront, Kőszeget és Szombathelyt is. Az útvonalon több időmérő pont és ügyességi pálya lett beiktatva. A cél előtt még az úgy nevezett LeMans (Lőmons) rajtot kellett teljesíteni. Ez azt jelenti, hogy a versenyzők az autóból kiszállnak, majd egy startórát elindítanak, visszaszaladnak az autóba és egy meghatározott távot, meghatározott idő alatt kell végrehajtani. Ezt a feladatot másodpercre pontosan kell teljesíteni. Akár előbb, akár utóbb ér célba a versenyző, büntetőpontot kap.
Az egyik legnagyobb sikert talán a tűzpiros Ferrari Testarossa aratta. Élvezet vele a száguldás, ezt nekem is szerencsém volt átélni, felejthetetlen élmény. De érdekességként említeném, hogy a Mister Classicon találkoztunk egy hölgy csapattal is, ahol navigátor mellett az autó vezetője is a gyengébbik nem képviselője.
A 2014-es versenyt Erdélyi Zoltán nyerte az 1968-as Jaguár 420-as autóval. A dobogó második fokára egy 1961-as Mercedes Benz 190-es került, míg a bronzérmet az 1972-es Zsiguli 2101-es vihette haza.
A futam remélhetőleg jövőre ismét ellátogat Bükre, hisz évről évre többen csodálják meg ezeket a szép autókat.