Saját tengelyein utazott a Pécsről egészen Hegyfaluig, onnét az adományozó vontatási főnökség szocialista brigádjának tagjai, és több közreműködő jóvoltából hatalmas daruk és gépek segítségével közúton gurult be a nevelőintézet parkjába. Ide a tanárok és diákok közös összefogással vasúti pályát építettek az öreg mozdonynak. Az intézmény akkori igazgatója Csöndes János elhatározta, hogy egy kocsit is „szerez" a szerelvényhez. Ez később meg is érkezett. Sok-sok diák szép emléke, az ünnepségek helyszíne lett az ipari műemlék.
A jelen
A Kastély jelenleg magántulajdonban van. Kapuja mégis nyitott az ide betérő egykori növendékek, az érdeklődő látogatók vagy éppen a fotókat itt készíttető házasulandók részére is. Az eltelt idő a mozdony állapotán természetesen meglátszik, hiszen felújítására a csaknem negyven évnyi itt tartózkodása alatt nem került sor. Eszmei értéke több 10 millió forint, becsült súlya a szerelvénnyel együtt hatvan tonna. Répceszentgyörgy arculatához hozzá tartozik, a helyi emberekhez és az egykori diákokhoz érzelmi szálak fűzik. Mára kettő maradt ebből a pályaszámú mozdonyból hazánkban, és talán az egyetlen, ami szállítható állapotában maradt meg.
És a jövő...
Mivel a mozdony tulajdonjoga a Kastély értékesítésével nem került az ingatlan tulajdonosához, most nem is rendelkezhet felette. A MÁV hosszútávú bérleti szerződést kötött egy Budapesti székhelyű céggel, amelyben a mozdony és szerelvénye felújítását vállalja a bérlő. Ezt követően irodaháza előtt egy forgalmas csomópontban a fővárosban kerül kiállításra.
Kovácsné Kelemen Gertrúd