2022. szeptember 29. csütörtök
[Répcevidék]

AMTS-látogatóból kiállító – Interjú Talabér Ritával

Balogh - Igler Patrícia
AMTS-látogatóból kiállító – Interjú Talabér Ritával

Mi is az az AMTS, mit lehet róla tudni?
- Az AMTS az AutoMobil és Tuning Show rövidítése, mely Közép-Kelet-Európa legnagyobb élményközpontú autókiállítása. Ez egy évről évre növekvő esemény, amely egyre több kiállítónak és különböző látnivalónak ad otthont. A kiállított autókon kívül a látogatókat roncsderbi, driftelés és crossmotoros bemutatók is szórakoztatják. 2006-ban indult a kezdeményezés Szegeden, akkor még Carstyling Sportautó és Tuning Show néven. 2 év után áthelyezték a szervezést a Hungexpóba Budapestre, mivel már akkor kinőtte magát az egész. 2012-ben pedig a név is megváltozott, Autó-Motor-Tuning Show lett, hogy motorokat is ki lehessen állítani. Ez egészen 2017-ig volt így, akkor lett 100%-osan újra csak az autóké a főszerep, így kapta az AutoMobil és Tuning Show nevet.
Számos országból érkeznek ilyenkor kiállító klubok, cégek.

Jártál már korábban is a kiállításon?
- Igen, legelőször általános iskolás koromban a családdal látogattunk el az eseményre, azóta pedig szinte minden évben eljutottam.

Hogyan jött a lehetőség, hogy kiállítsd az autódat?
- Hat éve vettem egy Volkswagen Scirocco 1.4 Tsi (160 LE) autót; már akkor úgy gondoltam, hogy egyszer szeretném én is kiállítani az AMTS-en. Viszont ahhoz, hogy valakinek legyen esélye kiállítani, komoly követelményeknek kell megfelelni. Így akkoriban még esélyem sem lett volna bekerülni. Négy éve kezdtem el az autóm átalakítását: fóliázás került rá, hogy egyedi legyen a színe, ültetőrugókat szereltettem be, illetve felniket vettem rá. Ezzel meg is álltam kicsit a folyamatban, hiszen jöttek más kiadások is, így egy darabig nem foglalkoztam tovább az átalakítással. Eltelt két év, és úgy gondoltam, most jött el az ideje annak, hogy befejezzem, amit elkezdtem, idén ki szeretném állítani az autót.

De azért jól gondolom, hogy csak úgy nem viheti oda bárki az autóját?
- Valóban jól gondolod, ahhoz vagy valamilyen klubhoz, céghez kell tartozni, vagy ismeretség kell hozzá.

Neked hogyan sikerült bekerülni ebbe a körbe?
- Sopronban működik egy cég, a LowFabrik, ami állítható és AirRide (légrugós) futóművekkel, alkatrészekkel, felnikkel és fóliázással foglalkozik. Őket egy korábbi AMTS-en ismertem meg egy barátom által. Ők fóliázták akkoriban a kocsimat. Ez a cég már évek óta mutat be autókat a kiállításon, így a cég vezetője, Olah Dávid felajánlotta, ha felkészítem az autómat úgy, hogy megfeleljen az esemény követelményeinek, akkor az ő csapatukkal én is kiállíthatom a Sciroccómat.

Többször is említetted már a szigorú követelményeket, amiknek meg kell felelnie egy autónak. Mik azok pontosan?
- Az alap, és elsődleges egy komoly ültetés. Fontos még a nagy felni és nem utolsósorban a szép külső (hibátlan állapot).

Milyen feladatok vártak még az autódra a kiállításig?
- A fóliázásom sajnos már nem volt olyan szép (4 éve csináltattam), és mindenképpen fényeztetni is kellett az autót, ezért úgy döntöttem, hogy a fényezéssel együtt kap egy egyedi színt is. Ez a szín, ahogy a képen is látszik, az új Mercedes E osztály bordó színe lett. A felnik fényezése is hátra volt még, mert korábban ezüst színű volt, de az nem ment volna az autó új színéhez, így belül az Audi sötétszürke színére lett fújva, kívül pedig a küllők lettek felpolírozva és lakkozva. A fényezéseken túl a LowFabrik által egy állítható futóművet, illetve az elejére egy Maxton koptatót kapott még.

Milyen volt nem nézőként, hanem kiállítóként érkezni az eseményre?
- Sokkal izgatottabban vártam, mint bármelyik évben, ráadásul idén először úgy volt, hogy márciusban szervezik meg, de aztán elmaradt a vírus miatt. Elkezdtem bánkódni, hogy idén lecsúszok róla, de végül áttették májusra. Végig izgultam, nehogy a vírus megint közbeszóljon, és le kelljen fújni az egészet, de szerencsére nem akadályozta semmi a szervezést. Az idei évben tehát így május 27-től 29-ig került megrendezésre. Nekünk, kiállítóknak már egy nappal korábban kellett érkezni, kialakítani a standot, kipakolni, autókat beállítani a helyükre stb., 27-étől pedig jöhettek a látogatók. Több száz autó több csarnokban került kiállításra a Hungexpo területén (idén egyébként volt néhány motor is, de továbbra is csak autókról szól az esemény). A LowFabrik 11 autót állított ki, melyek között fellelhető volt Porsche, Audi, Volkswagen, BMW, Skoda, Ford és Infiniti. Mi autótulajdonosok szinte végig ott voltunk a standnál, oda jöttek a látogatók megcsodálni az autókat és érdeklődni róluk. A rendezvényen számtalan szép autó megtalálható volt, egészen a veteránoktól a legújabb Lamborginiig, de az én abszolút kedvencem a Svédországból érkezett egyedi Dodge Charger RTR volt, ami a világ egyik legismertebb épített autója. Ezt a modellt most először lehetett Magyarországon megcsodálni. Összességében elmondható, hogy az AMTS egyre csak népszerűbb lesz. Büszkeséggel tölt el, hogy én is részese lehettem a másik oldalról is.

Köszönöm, hogy válaszoltál a kérdéseimre, ezúton is gratulálok ehhez a nem mindennapi dologhoz, valóban méltó helye volt az autódnak a többi kiállított darab között!
- Én köszönöm a lehetőséget!

 

 

Úton, út félen történnek érdekes, izgalmas, szokatlan események! Ha ilyet lát, tapasztal, és úgy gondolja,
hogy ezt megosztaná másokkal is küldjön e-mailt, fotót az mailre.