A sikeresnek nevezhető 2019-es nyári szezon értékelését Németh Violetta nyitotta, aki kiemelte, hogy a többnyire borús, esős július ellenére is sikeres nyarat zárt turisztikai szempontból Bük városa. Július hónap első két hete a szokásosnál hűvösebb volt, így érthető módon kevesebben érkeztek a városba, viszont látványosan megnőtt az idegenforgalmi kereslet a Gyógy-Bor Napok idejére, szinte minden szálláshely teltházas volt a rendezvény ideje alatt.
A 2018-as főszezonhoz képest 1%-kal nőtt a szállások kihasználtsága, amelyhez nagyban hozzájárult az augusztusi csúcs, amikor 85,31%-os foglaltsággal üzemeltek a szállodák. A nyár folyamán Bükre látogató vendégek több mint 201.000 vendégéjszakát töltöttek el a városban, amely szintén előrelépés a tavalyi esztendőhöz képest. A magyar látogatók aránya 49%, a cseh/szlovák területről érkezők aránya 29%, a németországi vendégeknél ugyanez a szám 13%, míg az osztrákoknál 8%. A maradék 1%-a a vendégeknek pedig különböző országokból érkezik.
Belföldi turisták átlagos tartózkodási ideje 3 nap, míg a külföldieké 4,2 nap, mely értékak hasonlóak a tavalyi évhez, és még mindig az országos átlag fölöttiek.
Az idei évi eddigi beérkezett adatok szerint a város idegenforgalmiadó-bevétele 100.552.000 Ft volt a június-július-augusztusi időszakban.
Ezután Boros László Attila vette át a szót, aki a Bükfürdő Thermal & Spa esetében szintén növekvő vendéglétszámról (1,2%-os emelkedés) számolhatott be a tavalyi főszezonhoz képest a nyári időjárási hullámvasút ellenére. A fürdő vezérigazgatója kiemelte, hogy a szállodai jegyértékesítés 10%-os növekedéséből is látszik, hogy az egy napra szóló fürdőlátogatások mellett komoly potenciál rejlik a hosszabb tartózkodást tervező vendégek megszólításában, amely egyértelmű cél a jövőben is.
A fejlődés a bevételek terén még látványosabb: a fürdő árbevétele több mint 100 millió forinttal haladta meg idén a 2018-as adatokat. Ebben a kemping (+28%), a fürdő (+14%) és hosszú idő után a gyógyászat (+7%) bevételének növekedése is komoly szerepet játszott.
A városhoz hasonlóan a fürdőben is kimagasló a cseh és az osztrák vendégek száma a magyar turisták mellett. Olyannyira, hogy arányaiban a budapesti Széchenyi Gyógyfürdő és Uszoda után a Bükfürdő Thermal & Spa büszkélkedhet a második legmagasabb külföldi látogatóaránnyal.
A nyári hónapok sikerei mellett további jó hírekről és komoly tervekről számolt be Boros László Attila. A vállalatnál az elmúlt időszakban csökkent a fluktuáció mértéke, köszönhetően a 2017 óta tartó folyamatos béremeléseknek, így a fürdő munkatársai egyre versenyképesebb bérezés mellett dolgoznak, míg a menedzsment béreit gyakorlatilag befagyasztotta a vezérigazgató. Boros László Attila szerint igazán örömteli, hogy az elmúlt évtizedben nem dolgozott ilyen sok büki lakos a fürdőnél, mint most: több mint 40 büki munkavállaló erősíti a Büki Gyógyfürdő Zrt. csapatát, közülük pedig 6 fő vezető pozíciót tölt be. Hangsúlyozta, hogy a büki fürdőt immár ténylegesen Bükről, és nem a környékbeli településekről vagy Szombathelyről irányítják.
Másfelől szintén biztató a jövőre nézve, hogy az elmúlt két évhez hasonlóan jelenleg is több komoly fejlesztés van tervben, folyamatban vagy éppen célegyenesben. Utóbbiakhoz tartozik az október 10-én átadásra kerülő Bükfürdő Medical Wellness. Ez a projekt az utolsó eleme annak a 1,5 milliárd forintos beruházási csomagnak, melynek keretén belül valósult meg az Acapulco medence, a Szív medence, a Spray Park, a 7/2-es „buborékos" medence, a teljes Szent Kelemen medence, valamint az új főbejárat építése is. Ezen munkálatok is jól mutatják, hogy komoly minőségfejlesztési törekvések jellemzik a fürdőt, amelyek révén a következő években hazánkban elsőként Bükfürdő érheti utol az osztrák piac színvonalát.
Boros László Attila vezérigazgató szerint élre is kell állnia a fürdőnek és irányt mutatnia a város turisztikai fejlődésében. A Bükfürdő Thermal & Spa ugyanis alapvetően meghatározza a desztináció márkapiaci pozícióját.