Pilates:a mozgásforma, ami helyreállítja az izmokat

2015. május 29.
Témakör: Sport | Település: Szombathely
Pilates:a mozgásforma, ami helyreállítja az izmokat

Fűzy Gábor nemzetközileg ismert Pilates mester-tanár, rehabilitációs és erőnléti edző, előadó évek óta Szombathelyen él,

és innen járja a világot. A Testnevelési Egyetemet végzett szakember szerint a Pilates helyre teszi az emberi testet, jó sportolóknak, de kifejezetten ajánlott tartás problémákkal küzdő gyerekeknek is, sőt az idősebb generációnak remek formában tartó lehetőség. De mi is ez a mozgásforma? Interjú Fűzy Gáborral.
Szombathelyről járod a világot, ugye?
-Igen, idén is rengeteget megyek például Oroszország, Argentína, Svájc lesz az úticél. Elsősorban azokat oktatom a külföldi tanfolyamokon, akik Pilates tanárok szeretnének lenni, vagy már azok, de továbbfejlődnének. A Testnevelés Egyetem elvégzése után a fitnesz szinte minden ágát kipróbáltam : neves csapattal léptünk fel step aerobiccal, de tartottam kick boksz órát megismerkedtem a spininggel és a jógával is. Hajón dolgoztam sokáig amerikai vizeken, itt jött a Pilates az életembe. Nagy mesterektől tanulhattam, hosszú éveken át.
Mi ragadott meg a Pilatesben?

-Ez a mozgásforma többet ad az emberi test számára, mint a többi. Ennek olyan rétegei és mélységei vannak, ami megfogott. Egy német úriember jó száz évvel ezelőtt a saját testére kezdte kifejleszteni. Kivándorolt Amerikába, ott nyitott egy stúdiót, ami egyre népszerűbb lett. Akkoriban az 1800-as évek végén nem nagyon volt testedzés, úgyhogy ez újdonságnak számított. Joseph Pilates kidolgozta az alapelveket és alapgyakorlatokat. Azóta rengeteg ember kitanulta és hozzáadta a tudását, úgyhogy ma már egy néven, egy gyűjtőfogalom alatt, rengeteg irányzat létezik.

Te mit képviselsz?

Én a mesteremtől tanult irányvonalat képviselem. Ő egy nagyon széles látókörű angol úriember, Michel Kingnek hívják. Ő a hagyományos Pilates vonalat képviseli, de nagyon rugalmas szemléletmóddal. Nehéz elmondani. Egyik vendégem nemrég azt mondta : kívülről bohóckodásnak tűnik, holott belülről ez egy kemény munka. Sokan nem hiszik el, hogy apró mozdulatoktól mennyire kiverhet minket a víz, és mennyire nehéz tud lenni. Úgy kell elképzelni, hogy újraprogramozzuk az emberek mozgását, beállítják a megfelelő testtartást, bevonjuk a nem használt izmokat. Először lassabb folyamat ,aztán egyre dinamikusabb, színesebb a mozgás paletta. A Pilates alkalmával használjuk a mélyizmokat , folyamatosan nyújtunk és erősítünk is. Segíti a kötött izmokat lazítani, a gyenge izmokat erősíteni.

Kiknek ajánlod?

Járnak hozzánk sportolók, de idősebbek számára is rendkívül jó. 50-60 éves aktív emberek is nagyon élvezik, hisz érzik, a Pilates rendbe teszi a mozgásukat, jobb a közérzetük, aktívabbak. Egyre több a tartás problémás gyerek, hiszen keveset mozognak, nem másznak fára, nem ugranak patakot. Az érettségi szintjükön múlik, mikor lehet elkezdeni velük, de 8-11 éves kortól már bátran ajánlható. De kismama csoportokat is indítunk. A Pilates nemtő, életkortól függetlenül végezhető mozgás, mindenkinek egyénre szabottan.

 

 

Megosztás:
Úton, út félen történnek érdekes, izgalmas, szokatlan események! Ha ilyet lát, tapasztal, és úgy gondolja,
hogy ezt megosztaná másokkal is küldjön e-mailt, fotót az mailre.
Kapcsolódó képek